meh klik

first time bawak budak debab jalan and dia sangat baik





assalammualaikum serta salam satu malaysia.*bajet nak berbahas*wakaka


okay sedar tak sdar lagi 2hari nak 2012.ya tuhan! alhamdulillah syukur masih diberi pinjaman nyawa hingga kesaat ni.moga2 saya masih dapat menghirup udara segar ditahun 2012 nanti,masih dapat membuka mata melihat mak dan ayah serta adik beradik yang memang saya sayang gila2.berharap tahun 2012 akan lebih bersinar dari tahun 2011.amin~


back kpada tajuk hari ni.mungkin ada yang akn berkata "panjangnya tajuk".hihi.rilex ah,nak masuk tahun baru dah.bukan entri je kena panjng menunjukkan semangat,tapi tajuk pun harus berjela panjang jugak.ahakk.


begini,semalam dalam pukul 3 lebih petang gitu lah.lepas saya ngn mak bawak ayah gi JKM,terus patah balik rumah untuk ambik pika iaitu adik saya.nak gi skudai parade nak beli kasut sekolah dia.beli yang murah2 je.last year dia beli kasut converse line kelabu kan,smpi sekolah cikgu kata kasut tu sebenarnya tak dibenarkan pakai.disebabkan baru masuk form 1,maka dimaafkan lah.jadi tahun ni terpaksa lah dia beli kasut biasa je.supaya pisang tidak berbuah dua kali dan merugikan.wahahha.
pastu masa sebelum gi kan,singgah uma atok.mak cakap,"mira,nak bawak alif tak?"
saya pun  lantas menjawab "boleh boleh jom".dengan penuh bersemangat.
saya semangat kuasa 1,tapi adik saya kuasa 2 3 dan seterusnya.excited gilaa dia.


lalu terus meneruskan perjalanan ke destinasi yang nak gi tadi ni kan.si alif ni memang budak baik.diam je,tak nangis pun.tapi siap ketawa2 lagi.umur dia baru setahun sebulan.tapi lum boleh jalan.mulut je dah petah cakap.paling cute,kalau nak sesuatu mesti akan cakap ayat ni "nak ahh".see macam orang besar dah.panggil akak jadik atak.bayangkan budak kcik cakap dengan pelatpelat petah comelnya. hahah.comel sangat.


masa da on the way balik,dia ngantuk.saya duduk seat depan.alif dgn adik dduk kat belakang.alif sandar kat bahu pika dengan muka dah ngntuk.kesian gilaa time tu.saya panggil nama dia.dia pandang dengan mata stimnya tu.terus saya dukung bawak ke seat depan.baru riba tak sampai 2 minit dah tidur.saya usap2 kepala dia.sebab ibu dia kalau tidurkan kena usap2 kepala nanti nyenyak.
sesungguhnya,alif memang budak yang sangat baik dan pndai bawak diri.dia langsung tak susahkan org.next time,nak bawak dia lagi.wee.itu sahaja.jom tengok gambar.







chopp terlupa nak bagitahu alif ni sape dgn saya.haipp dia cousin saya lah.anak kepada adik mak saya.yoohoo.
*semalam saya beli selendang satin.wee.jakunss(sbb baru pandai pakai jenis satin)wakakak

itu sahaja.tata~
terima kasih....

2 comments: